loading...
سایت فان روز ارایه دهنده ی مطالب داغ و جالب روز

admin بازدید : 6 یکشنبه 19 خرداد 1392 نظرات (0)

کلاهبردار میلیاردی پورشه و بی ام و سوار می‌شد

حادثه > داخلی- گروه حوادث: 
کارگر کشتارگاه نقشه کلاهبرداری میلیاردی می‌کشید و با خرید خودروهای لوکس مانند پورشه و بی‌ام‌و به شناسایی طعمه‌های جدید می‌پرداخت.

نخستین برگ این پرونده اول تیر‌ماه سال گذشته با شکایت تعدادی از مالباختگان که بیشتر آنها صاحب کشتارگاه در تهران هستند ورق خورد. آنها در برابر مأموران کلانتری 138جنت‌آباد اظهار داشتند که در دام مالک مغازه سوپر گوشت در منطقه جنت‌آباد گرفتار شده‌اند. یکی از آنها در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت: چند وقت پیش جوانی به نام کیوان به دفتر کشتارگاه آمد و مدعی شد یک مغازه سوپرگوشت در جنت‌آباد دارد.

مرد شیک‌پوش که پشت فرمان بنز نشسته بود در مرحله اول مقدار زیادی گوشت خرید و پولش را به‌صورت نقدی پرداخت کرد. رفتارهای او باعث شد به او اعتماد کنم تا جایی که کیوان هرچند وقت یک‌بار به کشتارگاه می‌آمد و اقدام به خرید گوشت و مرغ می‌کرد تا اینکه در آخرین خرید از من خواست تا پول را به‌صورت شرایطی بپردازد. من نیز به واسطه اعتمادی که به او پیدا کرده بودم قبول کردم و از وی چک گرفتم اما وقتی روز وصول چک فرارسید متوجه جعلی‌بودن چک شدم.

وی ادامه داد: با آدرسی که از مغازه‌اش داشتم خود را به آنجا رساندم و با در بسته روبه‌رو شدم. بعد از اعلام این شکایت‌ها، پرونده برای رسیدگی بیشتر در اختیار مأموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که کیوان با فریب مالباخته‌ها در ازای خریدهای چندصد میلیون تومانی گوشت و مرغ، چک‌های جعلی یا مسروقه در اختیارشان قرار می‌داده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات راهی مغازه کیوان در منطقه جنت‌آباد شدند و اطلاع پیدا کردند که این مغازه 2‌ماه پیش توسط فردی که خود را مهدی معرفی کرده اجاره شده که تصاویر این شخص پیش روی مالباخته‌ها قرار گرفت و آنها صاحب عکس را به‌عنوان کیوان شناسایی کردند.

شکایت‌های جدید

درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت چندین مالباخته دیگر نزد پلیس رفتند و به طرح شکایت از کیوان پرداختند. کیوان این بار بعد از تعطیل‌کردن مغازه خود در جنت‌آباد، مغازه دیگری در خیابان جمالزاده اجاره کرده و با فریب مالباخته‌ها و خرید گوشت و مرغ دست به کلاهبرداری زده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد متهم با خودروهای مدل بالا مانند بی‌ام و، ‌آئودی، ماکسیما، پورشه پانامرا و... در محل کشتارگاه‌ها تردد داشته و بدین شکل مالباخته‌ها را فریب می‌داده تا جایی‌که هیچ‌کس به وی مشکوک نمی‌شده است.

همزمان با شناسایی خودروهای مورد استفاده توسط کیوان، کارآگاهان با شکایت‌های جدید دیگری روبه‌رو شدند که نشان می‌داد کلاهبردار شیک‌پوش با این خودروها زنان و دختران را نیز فریب داده و به سوءاستفاده از آنها پرداخته است. با افشای این حقایق مأموران به تحقیقات خود در این زمینه ادامه دادند تا اینکه اطلاع پیدا کردند کیوان این خودروها را مدت کوتاهی استفاده کرده و بعد از آن به افراد دیگر فروخته است. کارآگاهان در ادامه متوجه شدند که هویت واقعی متهم حسین، 28ساله است و وی از حدود 10سال پیش به بهانه پیداکردن کار به تهران آمده و از آن زمان ارتباط خود با اعضای خانواده را قطع کرده است.

دستگیری

در حالی‌که هر روز به تعداد مالباخته‌های این پرونده اضافه می‌شد و رقم کلاهبرداری این جوان فراری به 2میلیارد تومان رسیده بود، کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین خودروی متهم که بی‌ام‌و بود، شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد متهم آخرین‌بار با استفاده از این خودروی گران‌قیمت دست به کلاهبرداری 500میلیون تومانی زده است؛ با این اطلاعات خودروی مورد نظر در فلکه اول تهرانپارس شناسایی و متهم دستگیر شد.

مرد کلاهبردار پس از دستگیری و انتقال به اداره چهاردهم، توسط تمامی مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت و به ناچار به ده‌ها فقره کلاهبرداری اعتراف کرد. وی در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: زمانی‌که برای کار به تهران آمدم، مدتی را در کشتارگاه‌های تهران به‌عنوان کارگر مشغول به‌کار بودم و به همین علت از شیوه و شگرد و نحوه فروش گوشت در بازار و سطح شهر تهران اطلاع کامل داشتم تا اینکه از حدود 5سال پیش تصمیم گرفتم با استفاده از این اطلاعات دست به کلاهبرداری بزنم.

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به‌احتمال افزایش جرائم ارتکابی از سوی این کلاهبردار،‌ قاضی پرونده مجوز انتشار تصویر متهم را صادر کرده است به همین‌خاطر از کسانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند دعوت می‌شود جهت طرح شکایت به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 144
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 92
  • بازدید سال : 291
  • بازدید کلی : 5,210